Social Items

Bahasa Bahasa Indo Eropah

Lihat contoh bahasa-bahasa indo-Eropah terjemahan dalam ayat dengar sebutan dan pelajari tatabahasa. Bahasa ini tidak memiliki bukti tertulis kecuali beberapa nama orang dan nama tempat.


Language Maps Language Families Turkish Language Language Map

Bahasa - bahasa yang termasuk dalam keluarga bahasa Indo-Eropah ialah bahasa - bahasa di Eropah dan Asia barat.

Bahasa bahasa indo eropah. Bahasa-bahasa Indo-Eropah yang paling banyak digunakan oleh penceramah asli adalah bahasa Sepanyol Hindustani Hindi-Urdu Inggeris Portugis Bengali Punjabi dan Rusia masing-masing dengan 100 juta penceramah dengan bahasa Jerman Perancis Marathi Itali dan Parsi juga mempunyai lebih daripada 50 juta. Dari segi keluasan Eropah ialah benua yang kedua terkecil di dunia iaitu 10400000 km2 yang menjadikannya. Bahasa Indo-Eropah adalah yang kumpulan bahasa terbesar di dunia dengan merangkumi 150 bahasa dan dipertuturkan oleh lebih kurang tiga bilion orang.

Sebagian besar upaya penelitian bahasa pada abad ke-19 dicurahkan kepada rekonstruksi bahasa Proto-Indo-Eropa atau proto-bahasa keturunannya seperti bahasa Proto-Jermanik dan teknik-teknik rekonstruksi bahasa modern seperti metode komparatif dikembangkan pada masa ini. Kumpulan yang dimaksudkan adalah Bahasa Satem dan Bahasa Centum. Kata kerja Proto-Indo-Eropah telah hadir bentuk sempurna statif tidak sempurna dan aorist - ini boleh dianggap sebagai mewakili dua tenses sekarang dan masa lalu dengan pelbagai aspek.

Antara bahasa Indo-Eropah yang terkenal ialah bahasa Inggeris Sepanyol Perancis Portugis Jerman. Anda akan melihat makna Bahasa indo-Eropah dalam banyak bahasa lain seperti Bahasa Arab Denmark Belanda Hindi Jepun Korea Greek Itali Vietnam dan sebagainya. Tidak ada rekod langsung Proto-Indo-Eropah.

The Indo-European languages are a language family native to the overwhelming majority of Europe the Iranian Plateau and the northern Indian subcontinentSome European languages of this family such as English French Portuguese Russian Dutch and Spanish have expanded through colonialism in the modern period and are now spoken across several continents. Mengapa Bahasa Semitik dan Bahasa Indo-Eropa dibaca dalam Arah yang Berlawanan. Untuk pengetahuan semua kesemua bahasa dalam keluarga Indo-Eropah telah terbahagi kepada dua kumpulan.

Terdapat jauh lebih banyak upaya untuk merekonstruksi bahasa Proto-Indo-Eropa daripada proto-bahasa lainnya dan sejauh ini bahasa ini merupakan proto-bahasa yang paling banyak diteliti. Bahasa-bahasa Indo-Eropah yang paling banyak digunakan oleh penceramah asli adalah bahasa Sepanyol Hindustani Hindi-Urdu Inggeris Portugis Bengali Punjabi dan Rusia masing-masing dengan 100 juta penceramah dengan bahasa Jerman Perancis Marathi Itali dan Parsi juga mempunyai lebih daripada 50 juta. Jika anda melawat versi Bahasa Inggeris kami dan ingin melihat definisi Bahasa indo-Eropah dalam bahasa lain sila klik menu bahasa di bahagian bawah kanan.

Bahasa-bahasa Indo-Eropa adalah kerabat bahasa-bahasa yang digunakan luas di Amerika Eropa dan juga Asia Barat dan Asia Selatan. Berdasarkan nama-nama tersebut disimpulkan bahwa bahasa ini merupakan bagian dari rumpun Indo-Eropa. Seperti juga bahasa Spanyol bahasa Perancis bahasa Portugis dan bahasa Italia berasal dari bahasa Latin bahasa-bahasa Indo-Eropa dipercaya berasal dari bahasa hipotetis yang dikenal dengan nama bahasa Proto-Indo-Eropa.

Extinct languages of europe. Glosari ini memberikan gambaran umum mengenai pelbagai undang-undang yang baik yang telah dirumuskan oleh ahli bahasa untuk pelbagai Bahasa Indo-EropahPenerangan ringkas diberikan untuk setiap peraturan. Lebih banyak perincian diberikan dalam artikel mereka.

Bahasa Proto-Indo-Eropa disingkat PIE adalah rekonstruksi bahasa dari leluhur rumpun bahasa Indo-Eropa rumpun bahasa yang paling banyak dituturkan di dunia. Bahasa pupus di eropah artinya dan bahasa pupus di eropah adalah. Bahasa Iliria adalah suatu atau beberapa bahasa Indo-Eropa telah punah yang pernah dituturkan oleh Suku Iliria di Eropa Tenggara pada Zaman Klasik.

Ciri-cirinya yang dicadangkan telah dihasilkan oleh penyusunan semula linguistik dari bahasa Indo-Eropah yang didokumentasikan. Jika Anda ditanya bahasa apa yang paling banyak dipakai umat manusia di muka bumi ini mungkin sebagian dari Anda akan menjawab bahasa Inggris. Dalam satu dekade terakhir ini internet dan terutama fasilitas penerjemahan online telah berperan besar mengungkap sisi gelap sejarah bahasa yang selama ini menjadi ranah kajian spekulasi para ahli bahasa sejarawan maupun antropolog dalam mengarahkan bentuk skenario historiografi dunia.

53Bahasa Indo-Eropah lain Pengubahsuaian. Semenjak orang Proto-Indo-Eropah menjadi terpencil antara satu sama lain melalui penghijrahan Indo-Eropah bahasa Proto-Indo-Eropah telah dituturi oleh kumpulan yang pelbagai dalam loghat kawasan yang kemudian mengalami pelencongan hukum bunyi Indo-Eropah dan sama dengan perubahan dalam morfologi loghat-loghat ini pindah bentuk secara. Hari ini hampir 42 daripada populasi manusia 32 bilion.

Periksa terjemahan bahasa-bahasa indo-Eropah ke dalam Esperanto. ΕυρώπηEvropi ialah sebuah benua yang berada antara Lautan Atlantik di barat Laut Artik di utara Pergunungan Ural dan Sungai Ural di timur Laut Kaspia Pergunungan Caucasus dan Laut Hitam di Tenggara dan Laut Mediterranean di selatan. Ternyata jawaban tersebut keliru karena bahasa yang terbanyak dipakai adalah bahasa Mandarin.

Bahasa Satem melibatkan peralihan bunyi k kepada s ʃ θ dan sebagainya ataupun tʃ dʒ tɕ dan sebagainya. Menulis adalah melukis melalui ucapan terjemahan oleh Mel Belin Dalam metafora ini Voltaire 1694-1778 seorang penulis dan filsuf Perancis mengungkapkan dengan baik kebutuhan manusia untuk mengekspresikan pikiran mereka dengan menerjemahkannya ke dalam kata. Klik untuk terjemahan Bahasa Indonesia ke bahasa Inggris.

Proto-Indo-Eropah PIE adalah nenek moyang teori keluarga keluarga Indo-Eropah. Walaupun masih kalah dengan bahasa Mandarin bahasa Inggris ditetapkan sebagai bahasa internasional dalam. Hubungan Bahasa Tae Tamil dan Rumpun Indo-Eropa.


Pin Di Batal Tumbal Afrika


Show comments
Hide comments

No comments